עדכון המסע – 26/3/19

טוב, אז נכון שהבטחתי עדכון הבלוג כל יום שלישי, ואני מתנצל שלא הספקתי להעלות ספר חדש של רומח הדרקון, אבל ככל הנראה אוסיף ספרים אחרים בעולמות אחרים, כדי שלא ישעמם לכם. בכל מקרה, באמת הגיע הזמן לדווח מה קורה עם המסע ואיפה אני נמצא.

קודם כל, אני רוצה להודות לכל מי שממשיך אתי במסע, שולח לי תגובות ומבקר באתר מבלי שאני צריך לפרסם בכל דפי הפייסבוק. אין כמו לקבל התראה שאנשים מבקרים באתר שלך, זה מחמם את הלב ונותן לי עוד צידה לדרך. ושוב תודה לכל האנשים הנחמדים שמעבירים לי ספרי אודיו מכל התקופות והזמנים כדי שאוכל להתקדם יותר. אתם ממש מקדמים אותי הלאה, וכבר הייתה לי התקדמות מטאורית.

כמה עובדות מעניינות. כשסידרתי את הספרים לפי סדר ההוצאה שלהם, ראיתי שקראתי ממש את כל הספרים שיצאו בתקופה המקורית של אמצע ה-80 ותחילת ה-90, אבל החל משישיית המפגשים חלה אצלי רגרסיה (ככל הנראה עברתי לשמש השחורה ולרייבנלופט), ואז התחלתי להזניח סדרות במקום ספרים בודדים עד שנת 1994, שיצא דור ההמשך ומשם התחלתי לקרוא שוב באופן חלקי, הזנחתי סדרות שלא נראו לי (כמו שישיית הלוחמים) ואז נדדתי לשדות זרים והתחלתי לקרוא את כישור הזמן ושיר של אש ושל קרח (כשהוא עוד הוציא ספרים) והסדרה די נשכחה… עד שנת 2000 ומלחמת הנשמות. אז כבר לא הייתי קורא נלהב, אבל מאוד אהבתי את הסדרה והתחלתי להתעניין ככה מדי פעם בסדרות והשלמתי הרבה מאוד דברים.

כמו כן, הייתי בטוח שקראתי הרבה מאוד ספרים של רומח, התפארתי בכך שקראתי את רוב הספרים, נקבתי באחוזים גבוהים מאוד, אבל מתברר שכשממש עוברים ספר ספר, ההזנחה של שנות ה-90, בהם חיסלתי לפעמים ספר ביום, באה כעת לרעתי. ויתרתי על סדרות ארוכות וזה מצטבר. כפי שכבר כתבתי, כל ספרי רומח הדרקון (ללא המודולים וספרי הנוער) הם 144 ספרים, ואחרי קריאה (ושמיעה) של מספר חודשים, אני נמצא עם 76 ספרים שזה 52%. נשמע קצת, אני יודע. אבל המסע ממשיך.

החלוקה אצלי היא בתקופות זמן. עבר, מודרני ועידן חמישי. כעת בקריאה, אני נמצא עדיין בעידן ההיסטורי, שהוא השלב הראשון. בהתחלה, היו לי 28 ספרים שאני צריך לקרוא וכעת סיימתי 14 ספרים, כך שאני במחצית הדרך הראשונה. שזה ממש מעולה. יש עוד הרבה ספרים ששמעתי אבל עדיין לא הגיע העת הכרונולוגית, אז אני לא כותב עליהם ביקורת. בתקווה שאחצה את הגשר הראשון (טרילוגיית הגמדים), אוכל להוציא ביקורות בקצב קצת יותר מהיר, אולי אפילו פעמיים בשבוע.

המשכתי גם לשמוע ספרים בעידן המודרני ושמעתי 7 ספרים מתוך ה-26 שממתינים לי שם, מה ששם אותי עם קצת יותר מרבע. מעבר לכך, סגרתי את כל הספרים שיצאו בין השנים 1984 לבין 1991, כשרק "תאוות נדודים" יסגור לי את הפינה הזאת.

בתקווה, אוכל לפרסם את הביקורת על הספר הראשון בטרילוגיית הגמדים כבר בשבוע הבא, ושוב, אם יש לאנשים ספרי שמע, שלחו לי בהמוניכם, במיוחד על ספרים איזוטריים, כמו טרילוגיית הגמדים, סדרת הלוחמים ועוד ועוד. ושוב תודה לכולם על הקריאה ואמשיך לעדכן.

1 Comments

כתיבת תגובה