המסע בקרין – מה המסע ולמה אני לכל הרוחות עושה את זה?

הי כולם, קודם כל, אני שמח שהחלטתם לבוא ולהצטרף אלי למסע. עולם רומח הדרקון הוא עולם עשיר וצבעוני, שהתחיל את חייו בתחילת שנות ה-80 והלך לעולמו ב-2011 לאחר כמות לא קטנה של ספרים. היו כאלו שאמרו שרומח הדרקון אלו ספרים בשקל, שלכותבים לא אכפת ושאפשר לשמוע קוביות מתגלגלות בספר, ונכון, לא כל הספרים טובים, אבל מדובר עדיין באחת הסדרות המושקעות ביותר שאי פעם נכתבו.

במהלך כתיבת עבודת הסמינריון שלי, החלטתי לעסוק ברומח הדרקון. בהתחלה כיוונתי למקום אחר לגמרי, אבל הרוח שלי משכה אותי לשלום. שוב ושוב לעולם של קרין, וכך כתבתי (אולי) את העבודה האקדמית הראשונה שאי פעם נכתבה על רומח הדרקון. מוזמנים לתקן אותי. במהלך כתיבת העבודה, התעוררו אצלי הגעגועים העזים לעולם של רומח הדרקון. קראתי הרבה ספרים מהסדרה, אבל לא הספקתי את כולם. חלקם יצאו בתקופה שספרים לא הגיעו לארץ, אחרים פשוט לא עניינו אותי, אבל ממרום שנותיי, שאלתי את עצמי, למה לא קראתי? מה מפריע לי לקרוא אותם עכשיו? ומה באמת? הרי הכול כבר דיגיטלי, זה לא שאתה צריך לטוס עכשיו לפורבידן פלאנט או לקושש ספרים בדוכני יד שנייה באייקון?

החלטתי לקרוא ספר ישן שמעולם לא הצלחתי לסיים, "האגדה על הומה", ספר ישן שקראתי מספר פעמים, וכל פעם נתקעתי בחלק אחר, ששעמם אותי נורא ולא הצלחתי לסיים, אבל הפעם, אמרתי לעצמי, אני מסיים אותו עד הסוף. בתנאים לא תנאים, מצאתי את העותק העתיק שלי בבית הוריי וקראתי אותו, והפעם, מאוד נהנתי ממנו, וראיתי שמה שהפריע לי באמת להנות ממנו אולי היה חוסר הבגרות הנערית שלי, אולי חיפשתי משהו אחר מהספרים שלי. אז החלטתי לנסות שוב, והפעם את הספר שממש לא רציתי לקרוא "השבועה והמידה", הספר על סער בהיר-להב משישיית המפגשים, ולמרבה התדהמה, למרות שחשבתי שהפעם יהיה זוועה ענקית, נהנתי ממנו והוא זרם לי, וכך הרעיון נולד. החלטתי לצאת למסע, שככל הנראה ייקח מספר שנים, אבל אני מתכוון לקרוא את כל ספרי רומח הדרקון, גם את הגרועים, גם את הטובים, גם את אלו שממש לא שווים את הנייר שעליו הם הודפסו. אני לא יודע כמה עשו את המסע הזה, אבל כבר לאחר שפרסמתי על כך, אנשים טובים ונהדרים שיתפו אותי במסעות שלהם בקרין, וכמה מהם ממש קראו את כל הספרים, ואני רוצה ללכת בצעדיהם של אותם אנשים מופלאים. זה המסע שלי, ואני מזמין אתכם להצטרף אליי.
אז איך המסע הזה יתנהל? עשיתי רשימת אקסל מלאה של כל הספרים הקיימים לפי סדר כרונולוגי, וציינתי אילו לא קראתי ואילו אני רוצה לקרוא שוב, כי למען האמת, עשרים וחמש שנה , לך תזכור. חילקתי את הספרים לפי שלוש קטגוריות. ספרים של העבר, כלומר משחר האנושות ועד לחורבן הראשון, ספרים קלאסיים, שהם מהחורבן הראשון ועד לחורבן השני, וקטגוריה אחרונה של ספרים שהם מהעידן החמישי. בספרי העבר יש לי לקרוא 27 ספרים, מהעידן הקלאסי יש לי 25 ספרים ואילו בעידן החמישי (שהזנחתי ככל הנראה) יש לי 37 ספרים. בסך הכול, מדובר ב-89 ספרים. לא עניין פשוט, אבל גם לא מסובך.
החלטתי שאני מתחיל את המסע שלי באופן כרונולוגי, כך שהספר הראשון היה צריך להיות "הדרקונים", אבל מכיוון שהספר הראשון שהחזיר אותי לקרין היה "האגדה על הומה", הוא הספר הראשון שאסקור ואתחיל אתו, ואז אחזור לתחילת הרשימה ומשם אלך הלאה. כמו כן, לאלו שרוצים לדעת מה סדר הספרים, תוכלו לראות אותו באתר המומלץ הבא:
 
כל ספר ייקבל תיאור וציון ממני וכך תוכלו לדעת אם תרצו לקרוא אותו בעצמכם ולהצטרף למסע, כל אחד בזמנו ובדרכו שלו. ואני מתחיל את הצעד הראשון שלי עכשיו. 

5 Comments

  1. קניתי לילדים שלי את רשומות רומח הדרקון כדי שיקראו את הטרילוגיה האהובה עלי בתור ילד (יחד עם שודדי הים של מלזיה אבל זה כבר סיפור אחר) וגיגלתי קצת כדי להיזכר למקרה שהם ישאלו אותי שאלות. בסוף מצאתי את עצמי בבלוג הזה נזרק לגיל 14. היה מקום במדרחוב נורדאו בשכונת הדר בחיפה שבו היינו משחקים D&D והיו שם עשרות ספרים באנגלית ובעברית.
    פתאום חוזר אלי טרילוגיית איי מונשיי (מצויין) והשמש השחורה (כריכה מדהימה) ואני מגלה שלא ממש קראתי את כל ספרי האלף האפל… בכל מקרה בלוג מצויין הונאה אדירה לקרוא את כל הפוסטים שלך.

    אהבתי

כתיבת תגובה